Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Menu
Główna treœść strony

Zamówienia publiczne

Dostawa oleju opałowego w ilości 75 000 l dla potrzeb Zespołu Placówek Oświatowych w Brańszczyku, Publicznych Szkół Podstawowych w Trzciance, Nowych Budach, Białymbłocie, Knurowcu i Turzynie UWAGA! Zmiana w SIWZ

Ogłoszenie zamieszczono: 06.10.2008 r.
Data składania ofert: 22.10.2008 r., godz. 10.00
Data otwarcia ofert: 22.10.2008 r., godz. 10.00
Numer ogłoszenia: 251631 - 2008

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
  1. NAZWA I ADRES: Gmina Brańszczyk, ul. Jana Pawła II 45, 07-221 Brańszczyk, woj. mazowieckie, tel. 029 6794040 w. 47, fax 029 6794040. Adres strony internetowej zamawiającego: www.branszczyk.pl
  2. RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
  1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa oleju opałowego w ilości 75 000 l dla potrzeb Zespołu Placówek Oświatowych w Brańszczyku, Publicznych Szkół Podstawowych w Trzciance, Nowych Budach, Białymbłocie, Knurowcu i Turzynie
  2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Dostawa oleju opałowego w ilości 75 000 l dla potrzeb Zespołu Placówek Oświatowych w Brańszczyku, Publicznych Szkół Podstawowych w Trzciance, Nowych Budach, Białymbłocie, Knurowcu i Turzynie wg n/w szkół:
      1. Publiczna Szkoła Podstawowa w Brańszczyku
      2. Publiczna Szkoła Podstawowa w Trzciance
      3. Publiczna Szkoła Podstawowa Nowych Budach
      4. Publiczna Szkoła Podstawowa w Białymbłocie
      5. Publiczna Szkoła Podstawowa w Knurowcu
      6. Publiczna Szkoła Podstawowa w Turzynie
    2. Ogólne wymagania dotyczące zamówienia:
      1. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość świadczonych usług
      2. Olej opałowy musi spełniać parametry jakościowe zgodne z ZN/ITN-PKN S.A/NF- 219/2000. Olej opałowy lekki musi się charakteryzować następującymi parametrami:
        • Gęstość w temp. 100 C, nie wyższa niż - 0,860g/ml
        • Temperatura zapłonu, nie niższa niż – 560 C
        • lepkość kinetyczna w temperaturze 200 C nie większa niż - 6,00mm2/s
        • Skład frakcyjny:
          • do 2500 C destylyuje nie więcej niż - 65%(V/V)
          • do 3500 C destyluje, nie więcej niż - 85%(V/V)
          • zawartość siarki, nie więcej niż - 0,10%(m/m)
          • pozostałość po koksowaniu w 10% pozostałości destylacyjnej, nie większa niż - 0,3%(m/m)
          • pozostałości po spopieleniu, nie większa niż - 0,01%/m/m
          • zawartość wody, nie większa niż - 200mg/kg
          • całkowita zawartość zanieczyszczeń nie większa niż - 24mg/kg
          • wartość opałowa, nie niższa niż - 42,6MJ/kg
          • temperatura płynięcia, nie wyższa niż - 200 C

  4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 23.00.00.00-7, 23.11.00.00-1
  5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie
  6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
  7. CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.03.2009

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
  • Informacja na temat wadium: zgodnie z SIWZ
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zgodnie z SIWZ
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: zgodnie z SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA
  1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  2. Kryteria oceny ofert: najniższa cena
  3. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie
  4. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej www.bip.branszczyk.pl. Specyfikację można także uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Brańszczyku, ul. Jana Pawła II 45, 07-221 Brańszczyk
  5. Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.10.2008 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Brańszczyk, ul. Jana Pawła II 45, 07-221 Brańszczyk pokój Nr 1
  6. Termin związania ofertą: do 22.11.2008


Brańszczyk, dnia 07.10.2008r.


PROTEST


W związku z ogłoszonym w dniu 07.10.2008r. przetargiem nieograniczonym na "Dostawę oleju opałowego dla potrzeb zespołu Placówek Oświatowych w Brańszczyku, Publicznych Szkół Podstawowych w Trzciance, Nowych Budach, Białymbłocie, Knurowcu i Turzynie”, nr sprawy RB/II/341/4/2008, informuje iż w dniu 07.10.2008r. wpłynął protest o następującej treści:

  1. Na podstawie art.180 ust.3 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wnosimy o wprowadzenie zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, umożliwiającego ocenę ofert według ceny w określonym sztywno dniu, który nie jest jednak dniem składania ofert. Dla wykonawców wygodniej jest gdy Zamawiający dla oceny ofert wymaga ceny z dnia wcześniejszego o 3-5 dni niż termin składania ofert, gdyż wtedy może zawczasu przygotować ofertę i przesłać ją pocztą, a nie sporządzać ją i doręczać w dniu składania ofert. Natomiast dla oceny ofert nie ma to znaczenia.
    Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie, które aby sporządzić i dostarczyć ofertę na czas zmuszone są do osobistego dowiezienia dokumentów. Podtrzymywanie takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji, gdyż faworyzuje firmy duże z dużą liczbą regionalnych przedstawicieli handlowych lub firmy znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie Zamawiającego, co jest sprzeczne z zasadami ustawy Prawo zamówień publicznych, określonymi w art.7.

  2. Na podstawie art.180 ust.3 pkt.1) oraz art.180 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych wnosimy o wprowadzenie do projektu umowy zapisu:
    "W przypadku niedotrzymania terminu płatności Wykonawca może wstrzymać się z realizacją dalszych dostaw cząstkowych i takie zachowanie Wykonawcy nie będzie traktowane jako niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy."
    Zamawiający wprowadził do umowy zapisy zabezpieczające go przed ewentualnym złamaniem umowy przez Dostawcę natomiast nie zabezpieczył w żaden sposób interesów Dostawcy co jest sprzeczne z zasadami równego traktowania podmiotów gospodarczych.
    Nie wprowadzenie takiego zapisu może na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych skutkować unieważnieniem postępowania o udzielenie zamówienia.

  3. Na podstawie art.180 ust.3 pkt.1) ustawy Prawo zamówień publicznych wnosimy o wprowadzenie zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i projekcie umowy, umożliwiającego tzw. mierzenie ilości sprzedanego oleju opałowego w temperaturze 15°C i na tej podstawie wystawianie faktury.
    Brak w/w zapisu rozumiemy (być może niesłusznie) jako oczekiwanie rozliczeń w temperaturze rzeczywistej.
    Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie, które dostarczając olej opałowy przy temperaturze poniżej 15°C (ponieważ z reguły większe dostawy realizowane są w okresach obniżonej temperatury) ponosiły by stratę w wysokości ok. 1,5% produktu na każdej dostawie. Podtrzymywanie takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji, co jest sprzeczne z zasadami ustawy pzp, określonymi w art.7.
    Zgodnie z Ustawą z dnia 23 stycznia 2004r o podatku akcyzowym Dz.U. Nr 29 z 2004r., poz. 257 producenci paliw, m.in. PKN ORLEN SA stosują objętościowy system sprzedaży paliw oparty na m3 w temperaturze referencyjnej 150C.
    Dlatego wnosimy o dodanie zapisu że dostarczane ilości oleju opałowego będą fakturowane w temperaturze referencyjnej 150C, zgodnie z Ustawą z dnia 23 stycznia 2004r o podatku akcyzowym Dz.U. Nr 29 z 2004r., poz. 257.

  4. Na podstawie art.180 ust.3 pkt.1) ustawy Prawo zamówień publicznych wnosimy o zmianę zapisu w SIWZ i § 3 ust. 3 projektu umowy z:
    "Termin dostawy 24 godziny od momentu złożenia przez Zamawiającego zamówienia"
    na:
    "Termin dostawy 48 godziny od momentu złożenia przez Zamawiającego zamówienia"
    Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie, które posiadają małą liczbę cystern lub ich baza znajduje się daleko od siedziby Zamawiającego. Podtrzymywanie takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji, gdyż faworyzuje firmy duże z dużą liczbą cystern lub firmy znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie Zamawiającego, co jest sprzeczne z zasadami ustawy Prawo zamówień publicznych, określonymi w art.7.
Uprzejmie prosimy o wprowadzenie odpowiednich zapisów do SIWZ oraz projektu umowy, licząc na Państwa obiektywizm oraz równe traktowanie wykonawców.

Brańszczyk, dnia 08.10.2008r.


RB/II/341/4/2008

WYKONAWCY WSZYSCY


Dotyczy: przetargu nieograniczonego na Dostawę oleju opałowego w ilości 75.000 l. dla potrzeb Zespołu Placówek Oświatowych w Brańszczyku, Publicznych Szkół Podstawowych w Trzciance, Nowych Budach, Białymbłocie, Knurowcu i Turzynie

W związku ze złożonym protestem do SIWZ Gmina Brańszczyk wyjaśnia i wprowadza następujące zmiany:
  1. W § XII SIWZ zapis:
    Cenę 1 litra oleju opałowego należy podać w odniesieniu do średniej ceny u producenta obowiązującej na dzień- 17.10.2008r.
    zamienia się zapisem - cenę 1 litra oleju opałowego należy podać w odniesieniu do średniej ceny u producenta obowiązującej na dzień- 13.10.2008r.

  2. W projekcie umowy – Zał. Nr 9 do SIWZ w §3 pkt 3 zapis:
    Termin dostawy-24 godz. od momentu złożenia zamówienia przez Zamawiającego
    zamienia się zapisem :
    Termin dostawy- 48 godz. od momentu złożenia zamówienia przez Zamawiającego.

  3. W projekcie umowy – Zał. Nr 9 do SIWZ w § 7 wprowadza się zapis:
    Dostarczane ilości oleju opałowego będą fakturowane w tem. 15ºC zgodnie z ustawą z dnia 23.01.2004r. o podatku akcyzowym (Dz.U.Nr 29 z 2004r., poz .257).

  4. W projekcie umowy – Zał. Nr 9 do SIWZ w § 10 wprowadza się zapis :
    ,,W przypadku niedotrzymania terminu płatności Dostawca może wstrzymać się z realizacją dalszych dostaw cząstkowych i takie zachowanie Dostawcy nie będzie traktowane jako niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy”
Niniejsze pismo należy traktować jako integralną część SIWZ. Pozostałe warunki i terminy pozostają bez zmian.

Wójt Gminy Brańszczyk
Mieczysław Pękul


ZAŁĄCZNIKI:
Wytworzył:brak danych, data: brak danych r., godz. brak danych
Wprowadził:Nieznany, data: 07.10.2008 r., godz. 06.20
Ostatnia aktualizacja:Nieznany, data: 07.10.2008 r., godz. 06.20
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
07.10.2008 r., godz. 06.20NieznanyDodanie przetargu do BIP.

Strona oglądana: 1314 razy.