Numer ogłoszenia: 251631 - 2008
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY- NAZWA I ADRES: Gmina Brańszczyk, ul. Jana Pawła II 45, 07-221 Brańszczyk, woj. mazowieckie, tel. 029 6794040 w. 47, fax 029 6794040. Adres strony internetowej zamawiającego: www.branszczyk.pl
- RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA- Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa oleju opałowego w ilości 75 000 l dla potrzeb Zespołu Placówek Oświatowych w Brańszczyku, Publicznych Szkół Podstawowych w Trzciance, Nowych Budach, Białymbłocie, Knurowcu i Turzynie
- Rodzaj zamówienia: dostawy
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
- Dostawa oleju opałowego w ilości 75 000 l dla potrzeb Zespołu Placówek Oświatowych w Brańszczyku, Publicznych Szkół Podstawowych w Trzciance, Nowych Budach, Białymbłocie, Knurowcu i Turzynie wg n/w szkół:
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Brańszczyku
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Trzciance
- Publiczna Szkoła Podstawowa Nowych Budach
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Białymbłocie
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Knurowcu
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Turzynie
- Ogólne wymagania dotyczące zamówienia:
- Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość świadczonych usług
- Olej opałowy musi spełniać parametry jakościowe zgodne z ZN/ITN-PKN S.A/NF- 219/2000. Olej opałowy lekki musi się charakteryzować następującymi parametrami:
- Gęstość w temp. 100 C, nie wyższa niż - 0,860g/ml
- Temperatura zapłonu, nie niższa niż – 560 C
- lepkość kinetyczna w temperaturze 200 C nie większa niż - 6,00mm2/s
- Skład frakcyjny:
- do 2500 C destylyuje nie więcej niż - 65%(V/V)
- do 3500 C destyluje, nie więcej niż - 85%(V/V)
- zawartość siarki, nie więcej niż - 0,10%(m/m)
- pozostałość po koksowaniu w 10% pozostałości destylacyjnej, nie większa niż - 0,3%(m/m)
- pozostałości po spopieleniu, nie większa niż - 0,01%/m/m
- zawartość wody, nie większa niż - 200mg/kg
- całkowita zawartość zanieczyszczeń nie większa niż - 24mg/kg
- wartość opałowa, nie niższa niż - 42,6MJ/kg
- temperatura płynięcia, nie wyższa niż - 200 C
- Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 23.00.00.00-7, 23.11.00.00-1
- Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie
- Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
- CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.03.2009
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA- Informacja na temat wadium: zgodnie z SIWZ
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zgodnie z SIWZ
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: zgodnie z SIWZ
SEKCJA IV: PROCEDURA- Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- Kryteria oceny ofert: najniższa cena
- Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie
- Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej www.bip.branszczyk.pl. Specyfikację można także uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Brańszczyku, ul. Jana Pawła II 45, 07-221 Brańszczyk
- Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.10.2008 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Brańszczyk, ul. Jana Pawła II 45, 07-221 Brańszczyk pokój Nr 1
- Termin związania ofertą: do 22.11.2008
Brańszczyk, dnia 07.10.2008r.
PROTEST
W związku z ogłoszonym w dniu 07.10.2008r. przetargiem nieograniczonym na "Dostawę oleju opałowego dla potrzeb zespołu Placówek Oświatowych w Brańszczyku, Publicznych Szkół Podstawowych w Trzciance, Nowych Budach, Białymbłocie, Knurowcu i Turzynie”, nr sprawy RB/II/341/4/2008, informuje iż w dniu 07.10.2008r. wpłynął protest o następującej treści:
- Na podstawie art.180 ust.3 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wnosimy o wprowadzenie zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, umożliwiającego ocenę ofert według ceny w określonym sztywno dniu, który nie jest jednak dniem składania ofert. Dla wykonawców wygodniej jest gdy Zamawiający dla oceny ofert wymaga ceny z dnia wcześniejszego o 3-5 dni niż termin składania ofert, gdyż wtedy może zawczasu przygotować ofertę i przesłać ją pocztą, a nie sporządzać ją i doręczać w dniu składania ofert. Natomiast dla oceny ofert nie ma to znaczenia.
Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie, które aby sporządzić i dostarczyć ofertę na czas zmuszone są do osobistego dowiezienia dokumentów. Podtrzymywanie takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji, gdyż faworyzuje firmy duże z dużą liczbą regionalnych przedstawicieli handlowych lub firmy znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie Zamawiającego, co jest sprzeczne z zasadami ustawy Prawo zamówień publicznych, określonymi w art.7.
- Na podstawie art.180 ust.3 pkt.1) oraz art.180 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych wnosimy o wprowadzenie do projektu umowy zapisu:
"W przypadku niedotrzymania terminu płatności Wykonawca może wstrzymać się z realizacją dalszych dostaw cząstkowych i takie zachowanie Wykonawcy nie będzie traktowane jako niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy."
Zamawiający wprowadził do umowy zapisy zabezpieczające go przed ewentualnym złamaniem umowy przez Dostawcę natomiast nie zabezpieczył w żaden sposób interesów Dostawcy co jest sprzeczne z zasadami równego traktowania podmiotów gospodarczych.
Nie wprowadzenie takiego zapisu może na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych skutkować unieważnieniem postępowania o udzielenie zamówienia.
- Na podstawie art.180 ust.3 pkt.1) ustawy Prawo zamówień publicznych wnosimy o wprowadzenie zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i projekcie umowy, umożliwiającego tzw. mierzenie ilości sprzedanego oleju opałowego w temperaturze 15°C i na tej podstawie wystawianie faktury.
Brak w/w zapisu rozumiemy (być może niesłusznie) jako oczekiwanie rozliczeń w temperaturze rzeczywistej.
Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie, które dostarczając olej opałowy przy temperaturze poniżej 15°C (ponieważ z reguły większe dostawy realizowane są w okresach obniżonej temperatury) ponosiły by stratę w wysokości ok. 1,5% produktu na każdej dostawie. Podtrzymywanie takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji, co jest sprzeczne z zasadami ustawy pzp, określonymi w art.7.
Zgodnie z Ustawą z dnia 23 stycznia 2004r o podatku akcyzowym Dz.U. Nr 29 z 2004r., poz. 257 producenci paliw, m.in. PKN ORLEN SA stosują objętościowy system sprzedaży paliw oparty na m3 w temperaturze referencyjnej 150C.
Dlatego wnosimy o dodanie zapisu że dostarczane ilości oleju opałowego będą fakturowane w temperaturze referencyjnej 150C, zgodnie z Ustawą z dnia 23 stycznia 2004r o podatku akcyzowym Dz.U. Nr 29 z 2004r., poz. 257.
- Na podstawie art.180 ust.3 pkt.1) ustawy Prawo zamówień publicznych wnosimy o zmianę zapisu w SIWZ i § 3 ust. 3 projektu umowy z:
"Termin dostawy 24 godziny od momentu złożenia przez Zamawiającego zamówienia"
na:
"Termin dostawy 48 godziny od momentu złożenia przez Zamawiającego zamówienia"
Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie, które posiadają małą liczbę cystern lub ich baza znajduje się daleko od siedziby Zamawiającego. Podtrzymywanie takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji, gdyż faworyzuje firmy duże z dużą liczbą cystern lub firmy znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie Zamawiającego, co jest sprzeczne z zasadami ustawy Prawo zamówień publicznych, określonymi w art.7.
Uprzejmie prosimy o wprowadzenie odpowiednich zapisów do SIWZ oraz projektu umowy, licząc na Państwa obiektywizm oraz równe traktowanie wykonawców.
Brańszczyk, dnia 08.10.2008r.
RB/II/341/4/2008
WYKONAWCY WSZYSCY
Dotyczy:
przetargu nieograniczonego na Dostawę oleju opałowego w ilości 75.000 l. dla potrzeb Zespołu Placówek Oświatowych w Brańszczyku, Publicznych Szkół Podstawowych w Trzciance, Nowych Budach, Białymbłocie, Knurowcu i Turzynie
W związku ze złożonym protestem do SIWZ Gmina Brańszczyk wyjaśnia i wprowadza następujące zmiany:
- W § XII SIWZ zapis:
Cenę 1 litra oleju opałowego należy podać w odniesieniu do średniej ceny u producenta obowiązującej na dzień- 17.10.2008r.
zamienia się zapisem - cenę 1 litra oleju opałowego należy podać w odniesieniu do średniej ceny u producenta obowiązującej na dzień- 13.10.2008r.
- W projekcie umowy – Zał. Nr 9 do SIWZ w §3 pkt 3 zapis:
Termin dostawy-24 godz. od momentu złożenia zamówienia przez Zamawiającego
zamienia się zapisem :
Termin dostawy- 48 godz. od momentu złożenia zamówienia przez Zamawiającego.
- W projekcie umowy – Zał. Nr 9 do SIWZ w § 7 wprowadza się zapis:
Dostarczane ilości oleju opałowego będą fakturowane w tem. 15ºC zgodnie z ustawą z dnia 23.01.2004r. o podatku akcyzowym (Dz.U.Nr 29 z 2004r., poz .257).
- W projekcie umowy – Zał. Nr 9 do SIWZ w § 10 wprowadza się zapis :
,,W przypadku niedotrzymania terminu płatności Dostawca może wstrzymać się z realizacją dalszych dostaw cząstkowych i takie zachowanie Dostawcy nie będzie traktowane jako niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy”
Niniejsze pismo należy traktować jako integralną część SIWZ. Pozostałe warunki i terminy pozostają bez zmian.
Wójt Gminy Brańszczyk
Mieczysław Pękul
ZAŁĄCZNIKI: