TYTUŁ:
Zajęcie pasa drogowego (prowadzenie robót ziemnych).
NIEZBĘDNY FORMULARZ:
Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego.
WYMAGANE DOKUMENTY:
• W przypadku zajęcia jezdni:
-szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
• Zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych (projekt powinien określać sposób zabezpieczenia tych robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego),
• Przy zajęciu pozostałych elementów drogi -ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1:25.000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu.
• Oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno - budowlanej.
• Do wglądu projekt budowlany z uzgodnieniami.
WYSOKOŚĆ OPŁATY:
Nie podlega opłacie skarbowej.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wniosek należy składać w termie co najmniej 30 dni przed planowanym terminem zajęcia pasa drogowego (zajęcie pasa drogowego bez wymaganego zezwolenia zarządcy drogi spowoduje naliczenie kary pieniężnej w wysokości 10 krotności opłaty ustalonej zgodnie z art. 40 ust. 3-6 ustawy z dnia 21 marca 1985r o drogach publicznych /t .j. Dz. U.2013 poz. 260 z późn. zm./.
UWAGA: Wniosek należy składać w termie co najmniej 14 dni przed planowanym terminem zajęcia pasa drogowego ( zajęcie pasa drogowego bez wymaganego zezwolenia zarządcy drogi spowoduje naliczenie kary pieniężnej w wysokości 10 krotności opłaty ustalonej zgodnie z ust. 3-6 ustawy z dnia 21 marca 1985r o dro-gach publicznych /tekst jednolity z 2013r poz. 260 ze zmian./
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Decyzja.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
złożenie – Sekretariat Urzędu Gminy pok. 7,
odbiór pok.12
SPRAWĘ PROWADZI:
Referat Inwestycji i Gospodarki Komunalnej - pokój 12
INFORMACJI UDZIELA:
Cezary Pietrzak - Kierownik - tel. 029 59-29-330
PODSTAWA PRAWNA:
Na podstawie art. 20 pkt. 8, art. 40 ust.1 i 2 pkt. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych ( tekst jednolity Dz. U. 2013 poz. 260 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r w sprawie określania warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. Nr 140 poz. 1481 z 2004r) na podstawie uchwały Rady Gminy w Brańszczyku nr XLIV.254.2014 z dnia 24 stycznia 2014 roku w sprawie wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych (Dz. U. Woj. Maz. poz. 151 z dnia 09 stycznia 2014r) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r-Kodeksu postępowania administracyjnego /t. j. Dz. U. 2013 poz.267 z późn. zm./ Zarządzenia Wójta Gminy Brańszczyk w sprawie zasad zajmowania pasa drogowego dróg wewnętrznych oraz zasad ustalania wysokości opłat z tytułu ich dzierżawy
GODZINY PRACY URZĘDU:
poniedziałek w godz. 8.00-17.00
wtorek - czwartek w godz. 8.00-16.00
piątek w godz. 8.00-15.00